Druk 3D staje się ważną kwestią dla edukacji. Pomysł na wdrożenie tej nowatorskiej techniki pozwala uczniom różnych klas rozwijać nowe talenty inżynierskie, jednocześnie wykorzystując ich ogólną wiedzę, kreatywność i zdolności projektowe. Część polskich szkół zapewne już odebrało swój sprzęt dzięki rządowej inicjatywie -laboratoria przyszłości- i zrobiło zapasy filamentów. Prawdopodobnie wyznaczony został już nauczyciel do opieki nad tym projektem. Jak to jednak wygląda w praktyce i dlaczego naprawdę warto wdrożyć technologie addytywne w szkołach wyjmując drukarkę 3D z szafy pancernej?
Dlaczego nauczanie o druku 3D jest ważne?
Kilka uniwersytetów i instytucji prowadzi obecnie badania dotyczące znaczenia praktykowania druku 3D w programach akademickich. W większości przypadków badania te wykazały, że lekcje z wykorzystaniem technologii addytywnych w wyjątkowy sposób angażują studentów do nauki zaawansowanych koncepcji i rozwoju umiejętności.
Uważa się, że druk 3D wprowadza nową możliwość praktykowania różnych technik w zróżnicowanych ustawieniach edukacyjnych. Aplikacje druku 3D zapewniają niezbędne szkolenie dla zawodów, opartych na technologii. Ponieważ druk 3D nabiera coraz większego znaczenia, przyszłość produkcji addytywnej może okazać się świetlna, dlatego zaangażowanie studentów na wczesnym etapie nauczania przygotuje ich na przyszłość w świecie, w którym zaawansowane technologie będą miały głęboki wpływ społeczny i finansowy.
W artykule opublikowanym przez RobotLab, Elvira Rach, szefowa edukacji w iGo3D GmbH, skomentowała: „Digitalizacja i technologia zmieniają wszystko, zwłaszcza w szkołach, rosnąca cyfryzacja jest dużym problemem, a dziedzina druku 3D szczególnie zwraca uwagę. Edukacja musi być zaangażowana, aby przygotować uczniów do przyszłości, ale te zmiany są tak głębokie, że nie wystarczy tylko umieścić iPada w klasie. Druk 3D może całkowicie zmienić sposób uczenia się uczniów i fizyczną namacalność treści, uczenia się w szczególny sposób.
Pomysły wchodzą w życie dzięki technologii druku 3D
Druk 3D jest sposobem dla studentów na wprowadzenie swoich pomysłów w życie. Druk 3D to technika, która rozpoczyna się od modelu cyfrowego zwanego CAD (Computer Aiding Design) w celu stworzenia trójwymiarowego obiektu i łączy go z procesem twórczym, aby przenieść obiekt do świata rzeczywistego. Ponadto, studenci mogą mieć prawdziwy wygląd w projekt i wczuć się w jego kreacje, którą są w stanie zbadać, analizować i lepiej zrozumieć. Próbując różnych kolorów, materiałów i tekstur ich zdolności fizyczne są rozwijane. Istnieją różne obszary edukacyjne, które włączają druk 3D do swoich programów akademickich, są to m.in: inżynieria, technika, historia, projektowanie wizualne, sztuka, geografia, chemia, robotyka, nauka o środowisku, a nawet matematyka.
Druk 3D jest interesujący
Druk 3D wywołuje entuzjazm i pasję wśród studentów. Student nie musi się już zastanawiać, jak będzie wyglądał obiekt, który został wykreowany w jego umyśle. Możliwość doświadczenia z pierwszej ręki procesu tworzenia modelu i wynalazku otwiera przed tymi osobami szansę na sprawdzenie i dalszy rozwój ich dbałości o szczegóły i umiejętności rozwiązywania problemów, ponieważ będą uważnie dowiadywać się, jakie obszary mogłyby ulec poprawie. Nie ma nic lepszego, od satysfakcji ze swojej własnej pracy i swojego projektu.
Druk 3D daje uczniom możliwość bycia bardziej interaktywnymi uczestnikami lekcji w przeciwieństwie do modułów kariery, które są bardziej konwencjonalne. Interakcja pomiędzy uczniem a nauczycielem oraz kolegami z klasy jest niezwykle ważna. Uczniowie są podekscytowani widząc projekty innych i uczą się o wiele więcej o tym procesie, dzieląc się tym jak to zrobili, porównując techniki wykonania i zastosowane metody.
Druk 3D to eksperymenty
Drukarki 3D pozwalają uczniom na różne eksperymenty i pokazują im, że jeśli obiekt nie jest idealny przy pierwszej próbie, zawsze mogą zrobić to ponownie, co tworzy całą fazę zachęty do nauki. Uczniowie mogą być bardziej świadomi, że próbowanie i popełnianie błędów jest częścią naturalnego procesu, aż do osiągnięcia pożądanego rezultatu. To sprawia, że uczniowie są bardziej zmotywowani, pewni siebie i szczęśliwi. Krzywa procesu uczenia się jest nieskończona, im więcej uczniów jest zaangażowanych w projekt i im więcej eksperymentują, tym więcej się uczą. Dla dzieci jest to bardzo stymulujące, pobudza ich kreatywność, ponieważ druk 3D jest jak pędzel dla malarza, staje się narzędziem, przy którym każdy odkryje swoją wykładniczą kreatywność.
Druk 3D w edukacji to proces
Dzięki drukowi 3D, uczniowie zdają sobie sprawę, że aby uzyskać pożądany element, potrzebny jest proces. Jest to świetny sposób, aby nauczyć się podążać za krokami, ucząc tym samym cierpliwości i bycia częścią całego procesu. Podążają ścieżką, aby zobaczyć, jak ich dzieło jest formowane, to dodaje wartości i uznania dla ich wysiłków, a jeśli napotkają na jakąś trudność w procesie, nauczą się, jak ją rozwiązać, jest to nabywanie umiejętności rozwiązywania problemów z artystycznym podejściem, więc jest mniej prawdopodobne, że poczują się sfrustrowani lub niekomfortowo. Uczą się jak pokonywać trudności, co przekłada się później na ich prawdziwe życie.
Druk 3D jest gotowy do użycia w klasie
Kolejnym świetnym czynnikiem jest to, że nie potrzebujesz nic więcej niż kilu drukarek by rozpocząć pracę z uczniami. Istnieje wiele wspaniałych opcji desktopowych drukarek 3D i producentów oraz dystrybutorów, którzy oprócz posiadania świetnego produktu, w tym świetnego oprogramowania i aplikacji do nauki, wdrożą tę technologię i przeszkolą nauczycieli. Drukarka nie potrzebuje specjalnie przygotowanego pomieszczenia, przy odpowiednim ustaleniu zasad korzystania i przeszkoleniu ucznia jest ona bezpiecznym narzędziem do pracy i nauki.
Jak szkoły mogą uczyć o druku 3D?
Wdrożenie druku 3D to proces, który angażuje nie tylko uczniów, ale również nauczycieli. Edukatorzy muszą być dobrze przeszkoleni w zakresie druku 3D, aby mogli przełożyć wiedzę na swoich uczniów.
Producenci druku 3D opracowali specjalne programy, które pomagają w druku 3D dla edukacji i zapewniają przydatne zasoby dla nauczycieli. Warto zgłosić się do lokalnego dystrybutora interesującego sprzętu i poprosić o szczegółowe szkolenie z zakresu jego obsługi.
Jako zarys ogólnych zaleceń do nauczania druku 3D, zaleca się, aby w pierwszym kroku ustalić plan działania, ustalić cele i założenia tego, co zamierza się osiągnąć z klasą.
Następnie myśląc o środowisku, co będzie potrzebne do prowadzenia zajęć. Jaki typ drukarki 3D, ile ich będzie potrzebnych? Jaka jest najlepsza opcja oprogramowania CAD? Istnieje wiele darmowych stron z modelami stl jak i darmowym oprogramowaniem do projektowania! Jaki typ materiałów nabyć, na ilu studentów?
Kolejnym krokiem może być poszukiwanie drukarki 3D. Istnieje wiele różnych opcji drukarek 3D, które są odpowiednie do celów edukacyjnych. Polecamy te, z zamkniętą komorą roboczą i dostępnym filtrem HEPA. To nie tylko zdrowsze rozwiązanie ale i możliwość druku z większej gamy materiałów, niż w przypadku drukarek 3D otwartych. Wybór niedrogiej i przyjaznej dla użytkownika drukarki 3D jest ważny. Warto zwrócić uwagę na serwis sprzętu. Ważne, aby był on oferowany przez dystrybutora.
Szkoła powinna przystosowywać ucznia do późniejszego dorosłego życia. Patrząc na dynamiczny rozwój nowych technologii w tym druku 3D, drukarka 3D w szkole niedługo stać się powinna standardem, a nie czymś wyjątkowym! Jeśli myślisz nad wprowadzeniem technologii addytywnych do swojej placówki edukacyjnej, napisz do nas a przedstawimy Ci wyjątkową ofertę dla szkół!
Musisz być Zalogowany aby napisać komentarz.