Czyli jak druk 3D zmienia sposób działania L’Oréal.
Druk 3D – cyfrowa technologia tworzenia solidnych, trójwymiarowych obiektów poprzez nakładanie materiału warstwa za warstwą – może stać się głównym nurtem przemysłowym w ciągu najbliższych kilku lat. Droga do tego trwało jednak znacznie dłużej niż mogłoby się wydawać. Arthur C. Clarke, brytyjski futurysta i pisarz science fiction, przewidział „maszynę replikatora”, która mogłaby powielić dowolny przedmiot, już w 1964 roku. Przewidywania Clarke’a stały się rzeczywistością w 1987 roku, kiedy pojawiła się pierwsza drukarka 3D: SLA – 1. Dziś osiągnęliśmy punkt, w którym technologia ta jest tak zaawansowana, że może stworzyć prawie wszystko, od ratujących życie urządzeń medycznych do cudownych dzieł sztuki. Ale czy może mieć wpływ na branżę kosmetyczną?
Szybko zmieniający się świat produktów upiększających
Rzućmy okiem na to, co robimy tutaj, w L’Oréal. Dzięki mediom społecznościowym nowe trendy dotyczące urody pojawiają się szybciej i częściej niż kiedykolwiek wcześniej, a nasi klienci chętnie je wypróbowują. Jeszcze kilka lat temu przemysł kosmetyczny nie byłby w stanie nadążyć za tempem zmieniających się wymagań. Jednak dzięki szybszemu prototypowaniu dzięki drukowi 3D jesteśmy teraz szybsi niż kiedykolwiek.
Szybkie prototypowanie to szybciej wprowadzane produkty
Mówiąc najprościej, druk 3D pozwala nam pominąć kilka kroków w procesie projektowania. Dzięki zastosowaniu tej technologii bezpośrednio w firmie, możemy znacznie skrócić czas potrzebny na stworzenie prototypów opakowań. Co więcej, szybciej przechodząc od koncepcji do prototypu, drastycznie skracamy również czas wprowadzania na rynek. W rzeczywistości, przed drukiem 3D, opracowanie nowego produktu mogło trwać nawet do 18 miesięcy. Dzisiaj możemy zatwierdzać nowe projekty już za dzień lub dwa!
Oszaleliśmy na punkcie druku 3D!
Wystarczy spojrzeć na dane, aby zobaczyć, że druk 3D ma ogromny wpływ na nasze procesy projektowe. W samym 2017 r. stworzyliśmy 14 000 prototypów opakowań z wykorzystaniem druku 3D, zarówno w firmie, jak i poprzez podwykonawców.
W tym roku zwiększyliśmy nasze zasoby wewnętrznych drukarek 3D z 11 do 27, dzięki czemu nasze zespoły zajmujące się opakowaniami w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Japonii, Indiach i Francji mogą z nich korzystać w celu tworzenia doskonałych prototypów opakowań u siebie w biurze. A ponieważ każdy powinien mieć możliwość osobistego kontaktu z niesamowitymi technologiami cyfrowymi, dwie z naszych drukarek 3D są również dostępne dla pracowników do wykorzystania do ich własnych projektów.
Co więcej, wszyscy nasi eksperci projektowi – projektanci produktów, projektanci techniczni, programiści prototypowi i eksperci od urody – pracują razem w naszej Cyfrowej Fabryce Opakowań w Clichy. Tutaj mogą w mgnieniu oka przetwarzać koncepcje i pomysły na rzeczywiste prototypy.
Czy jesteś już gotowy na Przemysł 4.0?
Technologia mówi sama za siebie. Świat jest na progu następnej wielkiej rewolucji przemysłowej. Wkrótce będziemy mogli bezpośrednio tworzyć niektóre z naszych opakowań za pomocą druku 3D, a także dalej dostosowywać nasze produkty. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwościami na jakie pozwala druk 3D oraz innowacjami i nowymi produktami, które pozwala nam tworzyć. Zaglądaj na naszego Twittera aby zobaczyć ekscytujące innowacje, które przygotowujemy na 2019 rok.
Trzy pytania do Anne Debauge, Managera Rozwoju Cyfrowych Opakowań w firmie L’Oréal.
Co to jest szybkie prototypowanie?
Anne Debauge: Szybkie prototypowanie to grupa technik używanych do szybkiego tworzenia modeli w rzeczywistej skali z wykorzystaniem druku 3D. Tworzymy model produktu warstwa po warstwie, co pozwala nam umieszczać materiał tam, gdzie go potrzebujemy. Cyfrowe rozwiązania i nowe technologie wchodzą w grę na kilku etapach w modelu „szybkiego projektowania”. L’Oréal używał druku 3D przez prawie 15 lat do tworzenia prototypów i modeli a teraz posiadamy drukarki 3D w głównych regionach geograficznych takich jak Stany Zjednoczone, Japonia, Chiny, Indie i Francja aby przyspieszyć projektowanie.
W jaki sposób szybkie prototypowanie rewolucjonizuje rozwój produktów?
A.D.: We własnym zakresie wdrażamy drukarki 3D w zespołach zajmujących się rozwojem produktów, aby umożliwić naszym projektantom opakowań i inżynierom znacznie szybsze wdrażanie nowych projektów. Potrafią teraz porównywać swoje pomysły z oczekiwaniami marketingowymi i konsumpcyjnymi na dużo wcześniejszym etapie projektowania, dzięki czemu uzyskują większą elastyczność przy tworzeniu kolejnych wersji.
Załóżmy na przykład, że rano otrzymujemy zlecenie, a projektanci proponują dwie opcje rozwiązania. W zależności od wielkości makiety możemy wydrukować je w ciągu kilku godzin, tak aby dokładnie ocenić ergonomię i wygodę obu rozwiązań. Dział marketingu może dzięki temu podjąć decyzję tego samego wieczoru lub następnego dnia, a następnie rozpocząć proces wdrożenia do produkcji.
Jakie możliwości otwiera szybkie prototypowanie dla L’Oréal?
A.D.: To fantastyczny akcelerator innowacji, który pozwala nam szybko przejść od wizualizacji 3D nowego produktu do jego fizycznego modelu! Szybkie prototypowanie zachęca do innowacji i kreatywności. Pozwala nam to wyobrazić sobie projekty, które są coraz bardziej innowacyjne i zachęcające dla konsumentów. Ostatecznym celem jest szybsze wprowadzanie produktów na rynek, aby sprostać jeszcze szybciej zmieniającym się oczekiwaniom i pojawiającym się trendom kosmetycznym.
Jest to również okazja do skupienia się na recyklingu opakowań, do testowania w obiegu zamkniętym wydrukowanych prototypów takich jak np.: nasze nakrętki do szamponów. To unikalne podejście do ochrony środowiska.
Mamy szczęście, że żyjemy w czasie prawdziwej transformacji która wprowadzi naprawdę innowacyjne produkty dla konsumentów, ale także niezwykłe innowacje technologiczne dla zespołów L’Oréal.
Na podstawie Beauty Tomorrow oraz informacji firmowych L’Oréal.
Musisz być Zalogowany aby napisać komentarz.